september 17, 2022

Uus Google Analytics 4

Google Analytics 4

Kui olete sisse loginud Google Analyticsi kontosse, siis olete märganud teavitust, et vana Google Analytics (GA-UA) lõpetab tegevuse 30.06.2023 seisuga. Kogu analüüs liigub vana GA-UA pealt uue Google Analytics 4 peale.

Miks uus Google Analytics 4?

GA4 on uus lahendus, mis on mõeldud tuleviku mõõtmise jaoks. Kogub nii kodulehe kui ka rakenduse andmeid, et kliendi teekonda paremini mõista. Varem mõõdeti peamiselt sessioonipõhiseid (session-based) andmeid, aga uus kasutab rohkem sündmustepõhiseid (event-based) andmeid. Lisaks on tugevam privaatsuse kontroll ja uus GA4 ei kasuta enam kolmanda osapoole (3rd party) küpsisepõhist mõõtmist.

Vana pealt üleminek uuele

Minu soovitus oleks liikuda võimalikult kiirelt GA-UA (vana) pealt uue GA4 peale. Kiirelt just sellepärast, et kui te soovite järgmine aasta YoY (aasta vs aasta) võrdlust teha, siis saate vaadata tulemusi ainult uue GA4 sees. Kui täna kodulehel uut GA4 ei ole, siis ei ole võimalik YoY võrdlust analüüsis teha.

Lisaks minu soovitus oleks uus GA4 peale panna juba sellepärast, et saaks rahulikult kontrollida, kas numbrid jooksevad õigesti sisse. Uus vajab harjumist ja täna on selle harjutamiseks parim aeg.

Pidage meeles!

Kui te seadistate kodulehele uue Google Analytics 4, siis kindlasti tuleb üle vaadata kõik eventid / konversioonid.

Kui te vanas nägite täpselt, kust konversioonid tulid, siis uues tuleks seadistused teha samamoodi.

Näiteks juures üks pilt, kus paremal veerus näeb, millise kanali alt on tulnud päringud.

Antud näite puhul on konversiooniks päring (helistamine, email või kontaktivormi täitmine). Kindlasti seadistage uues GA4-s ka see ära, et näete, millise kanali alt päringud tulevad.

Antud näite puhul on vaateks Google Analytics 4 ja samamoodi eelviimane veerg näitab konversioone.

Konversioonide seadistamine

Kui te olete enda kodulehel konversioonid ära seadistanud ehk te näete, kust tulevad päringud või e-poe puhul näete, kust tulevad müügid siis oluline on teada, et neid samu konversioone saab saata Google Ads ja Facebook Manageri. Kui teil ei ole konversioone seadistatud, siis ei saa ükski kanal aru, kas ta toob teile tulemusi või mitte. Kui Facebook või Google ei tea, kas ta toob tulemusi või mitte, siis praktika on näidanud, et need kanalid varem või hiljem hakkavad tooma lihtsalt liiklust (klikke). Eesmärk ei ole saada palju klikke vaid palju päringuid või oste.

Kui te soovite abi kodulehe seadistamisega, siis võtke meiega ühendust!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Veel artikleid